zamówienie na:

dostawa ambulansów sanitarnych typu C szt 2 z przeznaczeniem 1) zespół specjalistyczny S ratownictwo medyczne 2) zespół podstawowy P ratownictwo medyczne

zamawiający: Szpital Tucholski Spółka z o.o.
tryb zamówienia: przetarg nieograniczony
nr sprawy:
wartość: poniżej progów unijnych
termin składania ofert: 27 sierpnia 2008  11:00
wynik postępowania: Wybrano oferte firmy W.A.W. Wietmarscher Polska Sp z o.o. ul. Nowa 2 87-162 Lubicz 




 

                                                                     UWAGA

Termin składania ofert zostaje przesunięty do dnia 29.08.2008 r. do godziny 11:00.   

 


                                                                             Tuchola dnia 21.08.2008
 
 
 
 
                                                                              Do wszystkich Wykonawców
 
 
Dotyczy :
 
I . Protestu z dnia 13.sierpnia 2008 roku wobec czynności Zamawiającego w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na dostawę ambulansu  typu C – szt. 2 z przeznaczeniem – zespół specjalistyczny „S” ratownictwo medyczne  – zespół podstawowy „P”  ratownictwo medyczne ( znak sprawy NZOZ XII/05/08) poprzez naruszenie przepisów ustawy: art. 7, art. 29 pzp art.3531 kc w związku z art. 14 pzp :
 
1.   określenie przedmiotu zamówienia w sposób utrudniający uczciwa konkurencję ,
2.   sformułowanie projektu umowy w sposób naruszający zasady współżycia społecznego.
 
Protestujący wnosi o dokonanie modyfikacji SIWZ w sposób wskazany w uzasadnieniu protestu, alternatywnie unieważnienia postępowania.
 
II.  Protestu z dnia 14 sierpnia 2008 roku na czynność Zamawiającego, polegająca na niezgodnym z prawem opisie przedmioty zamówienia w Specyfikacji Istotnych warunków Zamówienia znak sprawy NZOZ XII /05/08, przetarg nieograniczony na dostawę ambulansu typu C – szt. 2 .
 
     W opinii wnoszącego protest Zamawiający dokonując opisu przedmiotu zamówienia rażąco naruszył przepisy :
1. ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych a w szczególności:
    a)    art. 7 ust. 1 pzp, poprzez określenie przedmiotu zamówienia w sposób niezapewniający
           zachowania uczciwej konkurencji oraz równego traktowania wykonawców
           ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego;
     b)   art. 29, ust. 1, 2 i 3 pzp, poprzez określenie przedmiotu zamówienia w sposób
            utrudniający uczciwą konkurencję;
 2.   dyrektywy Unii Europejskiej nr 93/36/EWG regulującej procedury udzielania zamówień
       publicznych, która została włączona do polskiego prawa;
 
Protestujący wnosi o:
dokonanie modyfikacji opisu przedmiotu zamówienia w sposób wykazany w uzasadnieniu protestu oraz przedłużenie terminu składania ofert,
 
alternatywnie o
unieważnienie przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 w zw. z art. 146 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych.
 
 
 
 
 
                                                Rozstrzygniecie protestu
 
Działając na podstawie art. 183 ust 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r Prawo zamówień publicznych (dz. U. z 2007 roku nr 223 poz. 1655 ze zm., zwanej dalej ustawą
Zamawiający Szpital Tucholski Spółka  o.o. informuje, że
 
                                          Uwzględnia protesty w zakresie
 
                                                      Uzasadnienie
W dniu 13 sierpnia 2008 roku Wykonawca pod nazwa Emergency Medial System Poland Robert Pałka złożył protest wobec czynności podjętych w toku postępowania.
Protestujący wnosi o dokonanie modyfikacji SIWZ w sposób wskazany w uzasadnieniu protestu, alternatywnie unieważnienia postępowania.
 
Defibrylator 
1.  Proponujemy zmianę parametru Ekran kolorowy TFT o przekątnej minimum 8     cali na : Ekran   TFT lub EL  o przekątnej minimum 6 cal
2.  „- Możliwość wyświetlania na ekranie min 4 krzywych dynamicznych. W przypadku diagnostycznego EKG możliwość wyświetlenia wszystkich 12 odprowadzeń jednocześnie.”- proponujemy zmianę na: Możliwość wyświetlania na ekranie min 3 krzywych dynamicznych
3.  „- Możliwość ustawienie przez użytkownika i zapisania minimum 4 własnych konfiguracji ekranu”- proponujemy wykreślenie tego zapisu
4.„- Czas ładowania do energii maksymalnej niezależny od poziomu naładowania akumulatorów do 5 sekund”- proponujemy zmianę na : „- Czas ładowania do energii maksymalnej przy w pełni naładowanych poniżej 10 s”-
5.„- Możliwość wyboru jednego spośród minimum 30 poziomów energii defibrylacji”- proponujemy zmianę na : - Możliwość wyboru jednego spośród minimum 20 poziomów energii defibrylacji
6. ” - Zakres częstości stymulacji od 30 do 150 imp/min”- proponujemy zmianę na - Zakres częstości stymulacji od 40 do 150 imp/min
7. „- Możliwość zasilania (ładowania akumulatorów) pojedynczych elementów bądź całego systemu po ich fizycznym połączeniu.”- wykreślenie tego zapisu, gdyż jednoznacznie wskazuje na modułową budowę defibrylatora, jedyny dostępny na rynku model to Corpulus
8 „- Wyświetlanie czasu pracy urządzenia zasilanego bateriami w minutach.”- proponujemy wykreślenie zapisu
9. „- Ładowanie wszystkich baterii w urządzeniu kompaktowym od 0 do 100 % w czasie do 2 godzin”- proponujemy wykreślenie zapisu.
10. „- Wbudowany napęd kart pamięci wraz z kartą o pojemności 1 GB do zapisywania trendów monitorowanych parametrów oraz zdarzeń”- proponujemy wykreślenie zapisu
 
Ssak elektryczny
1.   „precyzyjna stopniowa regulacja siły ssania  regulowana przyciskami w zakresie do - 0,8 bar  umożliwiająca dokładne ustawienie siły ssania w sytuacjach wykorzystywania aparatu przy zabiegach w okolicach delikatnych tkanek miękkich” –proponujemy na zmianę na : -  precyzyjna stopniowa regulacja siły ssania  w zakresie do - 0,7 bar  umożliwiająca dokładne ustawienie siły ssania w sytuacjach wykorzystywania aparatu przy zabiegach w okolicach delikatnych tkanek miękkich
2. „podświetlana klawiatura sterująca umożliwiająca użytkowanie w nocy”- proponujemy wykreślenie tego zapisu
 
3. „ elektroniczny system wyłączający pompę ssącą w przypadku przekroczenia ustawionej siły ssania”- proponujemy zmianę na :   system zabezpieczający przed przekroczeniem ustawionych parametrów
 
Respirator Transportowy
1.  Wyposażony w wbudowany manometr i zastawkę ciśnieniową              bezpieczeństwa regulowaną płynnie w zakresie 20-60 mbar- proponujemy wykreślenie zapisu
2. Funkcja inhalacja o przepływie min 0-15 l / min realizowana przy zasilaniu tlenem z butli jak i z gniazda proponujemy wykreślenie zapisu
3. Funkcja zmiany źródła zasilania tlenowego butla/instalacja centralna bez spadku ciśnienia tlenu na przyłączu respiratora proponujemy wykreślenie zapisu .
4. Zasilanie bateryjne – czas pracy baterii min. 1 rok  ( podać )  proponujemy wykreślenie zapisu .
5.  Reduktor tlenowy  i butla o pojemności 2 l.  proponujemy zmianę na - Reduktor tlenowy  i butla o pojemności 2,7 l.
 
W dniu 14 sierpnia 2008 roku Wykonawca pod nazwą Paramedica Polska sp. z o.o. złożył protest na czynności podjętych w toku postępowania .
 
Protestujący wnosi o
dokonanie modyfikacji opisu przedmiotu zamówienia w sposób wykazany w uzasadnieniu protestu oraz przedłużenie terminu składania ofert,
alternatywnie o
unieważnienie przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 w zw. z art. 146 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych.
 
1.   Respirator
Specyfikacja techniczna wskazuje jednoznacznie na respirator transportowy Medumat Standard A oferowany firmy Weinmann. Wobec tego wnosimy o dopuszczenie do zaoferowania respiratora o parametrach równoważnych, w szczególności modyfikację wymagań technicznych respiratora jak następuje:
 
-   przeznaczony do wentylacji dorosłych i dzieci od ok. 5 kg
-   tryb wentylacji kontrolowanej CMV i wspomagana SIMV lub SMMV
-   regulacja objętości oddechowej w zakresie min. 5-20 l/min lub 70-1500 ml
-   funkcja inhalacja o przepływie min 0-15 l / min realizowana przy zasilaniu tlenem z butli
    jak i z gniazda AGA instalacji ściennej lub alternatywnie przez zastawkę „na żądanie”
-   zasilanie bateryjne – czas pracy baterii min. 1 rok  ( podać )  lub zasilanie wyłącznie
    pneumatyczne sprężonym gazem
-   opakowanie transportowe  zawierające respirator, butlę, reduktor i akcesoria wraz z
    mocowaniem ściennym lub alternatywnie uchwyt mocujący respirator na ścianie
    ambulansu spełniający wymogi normy PN-EN 1789,
-   funkcja zmiany źródła zasilania tlenowego butla/instalacja centralna .
 
2.   Defibrylator transportowy
Specyfikacja techniczna wskazuje jednoznacznie na defibrylator Corpuls 3 firmy firmy GS Electromedizinische Geräte GmbH. Wobec tego wnosimy o dopuszczenie do zaoferowania defibrylatora o parametrach równoważnych, w szczególności modyfikację wymagań technicznych defibrylatora jak następuje:
-   ekran kolorowy typu TFT lub elektroluminescencyjny o przekątnej minimum 5,6”
-   możliwość wyświetlania na ekranie min 2 krzywych dynamicznych. W przypadku
    diagnostycznego EKG możliwość wyświetlenia lub wydruku wszystkich 12 odprowadzeń
    jednocześnie.
-   możliwość ustawienia przez użytkownika i zapisania minimum 4 własnych konfiguracji
    ekranu lub alternatywnie możliwość zaprogramowania przez użytkownika parametrów
    defibrylacji i monitorowania funkcji życiowych i konfiguracji aparatu
-    nawigacja po menu za pomocą pokrętła nawigacyjnego z dostępem do najważniejszych  
     funkcji przez przyciski funkcyjne na panelu urządzenia, alternatywnie – przełączanie
     funkcji defibrylatora za pomocą pokrętła i klawiszy funkcyjnych
-   papier o szerokości większej niż 80 mm
-   możliwość wydruku w czasie rzeczywistym min. 3 kanałów EKG
-   czas ładowania do energii maksymalnej do max. 6 sekund
-   możliwość wyboru jednego spośród minimum 19 poziomów energii defibrylacji
-   natężenie prądu stymulacji w zakresie min. od 10 do 140 mA
-   możliwość zasilania (ładowania akumulatorów) po ich fizycznym połączeniu.
-   czas pracy na bateriach minimum 2,5 godziny
-   wyświetlanie czasu pracy urządzenia zasilanego bateriami w minutach lub alternatywnie
    akustyczny i dźwiękowy alarm niskiego stanu baterii
-   możliwość wykonania min 40 defibrylacji z maksymalną energią na w pełni naładowanych
    bateriach
-   ładowanie wszystkich baterii w urządzeniu kompaktowym od 0 do 100 % w czasie do 2
    godzin lub alternatywnie ładowanie baterii w defibrylatorze po podłączeniu do instalacji
    elektrycznej ambulansu
-   wbudowany napęd kart pamięci wraz z kartą pamięci do zapisywania trendów
    monitorowanych parametrów oraz zdarzeń.
-   temperatura zewnętrzna umożliwiająca pracę defibrylatora i monitorowanie EKG od 0 do +
    50ºC
-   urządzenie przystosowane i zaprogramowane do wykonywania teletransmisji 12 odpr.
    EKG do stacji odbiorczej pracującej w systemie Lifenet lub KardiaNET.
 
3. Ssak akumulatorowy transportowy 
Specyfikacja techniczna wskazuje jednoznacznie na ssak elektryczny Accuvac Rescue produkcji firmy Weinmann. Wobec tego wnosimy o dopuszczenie do zaoferowania ssaka elektrycznego o parametrach równoważnych, w szczególności modyfikację wymagań technicznych ssaka jak następuje:
-    użytkowanie w temperaturze min. 0 º C do + 40ºC
-    przechowywanie w temperaturze min. - 20ºC do + 60ºC
-    precyzyjna stopniowa lub płynna regulacja siły ssania  w zakresie do - 0,8 bar
     umożliwiająca dokładne ustawienie siły ssania w sytuacjach wykorzystywania aparatu
     przy zabiegach w okolicach delikatnych tkanek miękkich
-    podświetlana klawiatura sterująca umożliwiająca użytkowanie w nocy lub alternatywnie
     pokrętło regulacji siły ssania i monitorowaniem podciśnienia na manometrze
-    elektroniczny system wyłączający pompę ssącą w przypadku przekroczenia ustawionej
     siły ssania lub alternatywnie zabezpieczenie przeciążeniowe pompy ssącej.
 
 
 
 
 
 
Uwzględniając protest częściowo Zamawiający dokonuje modyfikacji SIWZ w części dotyczącej wymaganych parametrów sprzętu medycznego a w szczególności :
 
Wymagane parametry sprzętu medycznego
 
Respirator
- Przeznaczony do wentylacji dorosłych i dzieci od 1 roku życia - Tryb wentylacji CMV i wspomagana SIMV lub SMMV
- Wentylacja 100% -tlenem  i  mix tlenowy    
- Niezależna regulacja objętości oddechowej i częstotliwości oddechowej
- Regulacja objętości oddechowej w zakresie min. 5-20   
   l/min lub 100-1500 ml/oddech
- Regulacja częstotliwości oddechowej
   w zakresie min. 8-40 oddechów/ min.
- Funkcja inhalacji tlenem o przepływie min 0-15 l / min realizowana przez respirator lub 
  dołączony moduł do inhalacji z butli tlenowej z reduktorem o pojemności min. 2 l 
  stanowiących zestaw w opakowaniu transportowym
- Możliwość łatwego mocowania zestawu na ścianie ambulansu na czas transportu i zasilania
   tlenem z gniazda AGA instalacji ściennej
- Przewód do  pobierania tlenu z centralnej instalacji  tlenowej karetki ze złączem AGA
- Przewód pacjenta z zaworem pacjenta i maską nr 5 
- Płuco testowe do respiratora
- Alarmy bezpieczeństwa  - optyczne i dźwiękowe :
  wysokiego ciśnienia wentylacji, niskiego ciśnienia wentylacji/rozłączenia, niskiego ciśnienia  
  tlenu na przyłączu tlenowym, rozładowania baterii
- Zasilanie bateryjne lub zasilanie wyłącznie pneumatyczne sprężonym gazem, 
- Instrukcja obsługi w języku polskim wraz z parametrami technicznymi  - Załączyć do oferty
- CE i wpis do rejestru wyrobów medycznych  - Załączyć do oferty
 
Defibrylator
- urządzenie do monitorowania, defibrylacji pacjenta oraz wykonywania,  zapisu i wydruku 12 odpr. EKG
 EKRAN
- Ekran TFT lub EL o przekątnej minimum 8”
- Możliwość wyświetlania na ekranie min 3 krzywych dynamicznych. W przypadku
  diagnostycznego EKG możliwość wyświetlenia lub wydruku wszystkich 12 odprowadzeń
  jednocześnie.
- Wyświetlanie monitorowanych parametrów w formie cyfrowej
- Nawigacja po menu za pomocą pokrętła nawigacyjnego z dostępem do najważniejszych funkcji przez przyciski funkcyjne na panelu urządzenia
 DRUKARKA
- Wbudowana drukarka termiczna
- Papier o szerokości min.  100 mm
-Możliwość wydruku w czasie rzeczywistym min. 3 kanałów EKG
 DEFIBRYLACJA
- Defibrylacje ręczna i półautomatyczna
- Możliwość wykonania kardiowersji
- Wspomaganie defibrylacji półautomatycznej za pomocą komend głosowych
- Dwufazowa fala defibrylacji
- Energia defibrylacji od 5 do 200 J
- Czas ładowania do energii maksymalnej niezależny od poziomu naładowania akumulatorów poniżej 10 sekund
- Możliwość wyboru jednego spośród minimum 19 poziomów energii defibrylacji
- Możliwość wykonania defibrylacji półautomatycznej za pomocą elektrod jednorazowych
 STYMULACJA ZEWNĘTRZNA
- Stymulacja zewnętrzna nieinwazyjna
- Tryby stymulacji: sztywny i na żądanie
- Natężenie prądu stymulacji od 10 do 140 mA
 ZASILANIE
- Zasilanie urządzenia i ładowanie akumulatorów z sieci napięcia zmiennego 230 V oraz sieci napięcia stałego 12 V lub zamiennie dodatkowa ładowarka baterii zasilana 230V oraz 12  V  ( w zestawie dodatkowa bateria )
- Czas ładowania wszystkich baterii urządzenia od 0 do 100% w czasie krótszym niż 2 godziny
- Czas pracy na bateriach dla urządzenia minimum 2 godziny
- Wyświetlanie czasu pracy urządzenia zasilanego bateriami w minutach lub alternatywnie akustyczny i wizualny alarm niskiego stanu naładowania baterii
- Możliwość wykonania min. 40 defibrylacji z maksymalną energią na w pełni naładowanych bateriach
 MONITOROWANIE
- Monitorowanie 12 odprowadzeń EKG
- Monitorowanie saturacji w technologii zapewniającej eliminację artefaktów ruchowych,
  oraz wynikających z niskiej perfuzji za pomocą czujnika na palec dla dorosłych, dzieci i
  czujniki jednorazowe dla noworodków
- Nieinwazyjny pomiar ciśnienia z mankietami dla dorosłych, dzieci i noworodków. Pomiar
   ręczny i automatyczny w zaprogramowanych interwałach czasowych
-Możliwość ustawienia granic alarmowych dla parametrów monitorowanych
POZOSTAŁE
- Urządzenie wyposażone w łyżki defibrylacyjne dla dorosłych oraz nakładki do defibrylacji
   noworodków, , torbę na kable i elementy wyposażenia, oraz kable i czujniki dla wszystkich
   monitorowanych parametrów
- Wbudowany napęd kart pamięci wraz z kartą o pojemności do zapisywania trendów
   monitorowanych parametrów oraz zdarzeń
- Temperatura zewnętrzna umożliwiająca pracę defibrylatora i monitorowanie EKG od 0 do
   + 50 st. C
- urządzenie przystosowane i zaprogramowane do wykonywania teletransmisji 12 odpr  EKG
   do systemu LIFENET
- Deklaracja zgodności CE, wpis do Rejestru Wyrobów Medycznych.
- załączyć do oferty; - folder – załączyć
 
Ssak Akumulatorowy transportowy
- Ssak akumulatorowo – sieciowy z możliwością zasilania 12 V i  220 V -  użytkowanie w temperaturze   min. 0 º C do + 40ºC
- przechowywanie w temperaturze min. -20 ºC do + 60ºC
-  precyzyjna stopniowa lub płynna regulacja siły ssania  regulowana w zakresie do – 0,7 bar  umożliwiająca dokładne ustawienie siły ssania w sytuacjach wykorzystywania aparatu przy zabiegach w okolicach delikatnych tkanek miękkich z  systemem zabezpieczającym przed przekroczeniem ustawionych parametrów
- wbudowany akumulator   – czas pracy min. 40 min.
- żywotność baterii – podać ilość cykli ładowania.
- obudowa wykonana z tworzywa o dużej wytrzymałości
- podświetlany wskaźnik bieżącego poziomu naładowania baterii
 - słój na wydzielinę o poj. min.0,8 L z tworzywa sztucznego , przystosowany do sterylizacji ,
   wyposażony w zawór zabezpieczający przed przepełnieniem oraz zintegrowany filtr  
   antybakteryjny
- płyta ścienna do mocowania ssaka w ambulansie z funkcją zasilania 12 V
  CE lub deklaracja zgodności – załączyć
- atest zgodności z normą PN-EN 1789 dla kompletu ( ssak z płytą ścienną ) – załączyć
- Folder - załączyć    
                         
W pozostałym zakresie Zamawiający protesty oddala
 
Protest dotyczący „sformułowania projektu umowy w sposób naruszający zasady współżycia społecznego” Zamawiający nie uwzględnia.
 
                                                                 Uzasadnienie
Przedmiotem umowy jest dostawa dwóch nowych fabrycznie ambulansów traktowana jako jedno zadanie – jedno zamówienie.
Zamawiający nie przewiduje w SIWZ, ani tez w projekcie umowy sukcesywnej dostawy ambulansów, a więc opóźnienie w dostawie jednego ambulansu jest niewykonaniem umowy przez Wykonawcę z którego to tytułu przewidziane są kary umowne liczone od wartości brutto przedmiotu umowy za każdy dzień zwłoki w dostawie ambulansów.
W świetle powyższego, zapis §8 pkt 1 projektu umowy nie narusza wbrew twierdzeniom Protestującego ani przepisów prawa, ani tez zasad współżycia społecznego (art. 3531 kc.)
 
 
Zamawiający na podstawie art. 38 p. 4 ustawy Pzp dokonuje modyfikacji SIWZ  w części dotyczącej wymaganych parametrów medycznych a w szczególności :
 
Krzesełko kardiologiczne
- 4 koła w tym 2 skrętne
- możliwość złożenia do transportu w ambulansie
- wysuwane rączki przednie
- wysuwane uchwyt ramy oparcia
- udźwig powyżej 150 kg
- podpórka pod stopy pacjenta
- 2  pasy poprzeczne
- dodatkowe rączki tylne
- waga krzesełka do 15 kg
- deklaracja zgodności lub CE – załączyć - Folder - załączyć   
 
W sprawie ma zastosowanie art. 182 ust 2 p 1            
 
W związku z rozstrzygnięciem protestów Zamawiający wyznacza nowy termin składanie ofert na dzień  27.08.2008 roku  godzina 11:00 Otwarcie ofert nastąpi 15 minut później.        
 
 
 

 


                                                                                    
                                                                        
W dniu 14.08.2008 wpłynął kolejny protest
                                                                             Warszawa, 14 sierpnia 2008 r.
                                                                                                                                                                                                                                           
                                                                               Zamawiający:
 
                                                                              Szpital Tucholski Sp. z o.o. ,
                                                                  ul Nowodworskiego 14-18, 89-500 Tuchola
 
                                                                                  Protestujący:
 
                                                                          Paramedica Polska Sp. z o.o.
                                                                         ul. Żołny 11, 02-815 Warszawa       
 
 
 
 
                                                           PROTEST
 
            Na podstawie art. 180 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 164, poz. 1163, z późn. zm.) zwanej dalej „ustawą” lub „pzp” Protestujący wnosi protest na czynność Zamawiającego, polegającą na niezgodnym z prawem opisie przedmiotu zamówienia.  w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, znak sprawy NZOZ XII/05/08, przetarg nieograniczony na  dostawę  ambulansu  typu  C  -  szt. 2 .
           
W opinii wnoszącego protest Zamawiający dokonując opisu przedmiotu zamówienia rażąco naruszył przepisy:
I.          ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych a w szczególności:
a)      art. 7 ust. 1 pzp, poprzez określenie przedmiotu zamówienia w sposób niezapewniający zachowania uczciwej konkurencji oraz równego traktowania wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego;
b)      art. 29, ust. 1, 2 i 3 pzp, poprzez określenie przedmiotu zamówienia w sposób utrudniający uczciwą konkurencję;
II.     dyrektywy Unii Europejskiej nr 93/36/EWG regulującej procedury udzielania zamówień publicznych, która została włączona do polskiego prawa;
 
Protestujący wnosi o:
 
            dokonanie modyfikacji opisu przedmiotu zamówienia w sposób wykazany w uzasadnieniu protestu oraz przedłużenie terminu składania ofert,
 
alternatywnie o
 
unieważnienie przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 w zw. z art. 146 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych.
 
 
 
 
 
 
            Informację stanowiącą podstawę wniesienia protestu (publikację ogłoszenia oraz SIWZ) Protestujący powziął w dniu 8 sierpnia 2008 r., tym samym siedmiodniowy termin na wniesienie protestu przewidziany w art. 180 ust. 2 ustawy został dochowany.
 
W wyniku bezprawnych i bezpodstawnych działań Zamawiającego, Protestujący został pozbawiony możliwości uzyskania przedmiotowego zamówienia a tym samym został naruszony interes prawny Protestującego. W doktrynie oraz linii orzeczniczej zespołów arbitrów, KIO i Sądu Okręgowego w Warszawie przyjął się pogląd, iż interes prawny wnoszącego środek odwoławczy musi doznać konkretnego uszczerbku w konkretnym postępowaniu, w którym on uczestniczy i polegać na tym, że traci on możliwość uznania jego oferty za najkorzystniejszą (Waldemar Łysakowski w „Prawo zamówień publicznych. Komentarz”, pod red. Tomasza Czajkowskiego, Warszawa 2006 r., str. 385). W wyniku dokonanego przez Zamawiającego niezgodnego z prawem opisu przedmiotu zamówienia interes prawny Protestującego doznał uszczerbku, w związku z czym nie ulega wątpliwości, że jest on legitymowany do wnoszenia środków ochrony prawnej.
 
UZASADNIENIE 
W dniu 8 sierpnia 2008 r. stronie internetowej Zamawiającego opublikowane zostało ogłoszenie wszczynające procedurę przetargową, której przedmiotem jest „dostawa  ambulansu  typu  C  -  szt. 2”, znak sprawy NZOZ XII/05/08. W załączniku nr 1 do SIWZ Zamawiający określił wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia. W związku z przytoczonym wyżej stanem faktycznym stwierdzić należy, co następuje:
 
Podane przez Zamawiającego w p-kcie 1.2 „WYMAGANE PARAMETRY SPRZĘTU MEDYCZNEGO – Ambulansu typu C dla zespołu specjalistycznego „S” wskazują na konkretny sprzęt medyczny w taki sposób, jakby Zamawiający z góry określił modele oferowanego sprzętu medycznego i wskazał konkretnego dostawcę wyposażenia medycznego ambulansów.
 
Poniżej zostały przedstawione wymagania techniczne, które wskazują na konkretnego wykonawcę, w związku z czym wnosimy o zmianę tych wymagań umożliwiające złożenie oferty konkurencyjnej:
 

RESPIRATOR TRANSPORTOWY, KOMPLETNIE WYPOSAŻONY NADAJĄCY SIĘ DO NATYCHMIASTOWEJ EKSPOLOATACJI I DO UŻYTKOWANIA W AMBULANSIE.  
 
Specyfikacja techniczna wskazuje jednoznacznie na respirator transportowy Medumat Standard A oferowany firmy Weinmann. Wobec tego wnosimy o dopuszczenie do zaoferowania respiratora o parametrach równoważnych, w szczególności modyfikację wymagań technicznych respiratora jak następuje:
 
-         przeznaczony do wentylacji dorosłych i dzieci od ok. 5 kg
-         tryb wentylacji kontrolowanej CMV i wspomagana SIMV lub SMMV
-         regulacja objętości oddechowej w zakresie min. 5-20 l/min lub 70-1500 ml
-         funkcja inhalacja o przepływie min 0-15 l / min realizowana przy zasilaniu tlenem z butli jak i z gniazda AGA instalacji ściennej lub alternatywnie przez zastawkę „na żądanie”
-         zasilanie bateryjne – czas pracy baterii min. 1 rok  ( podać )  lub zasilanie wyłącznie pneumatyczne sprężonym gazem
-         opakowanie transportowe  zawierające respirator, butlę, reduktor i akcesoria wraz z mocowaniem ściennym lub alternatywnie uchwyt mocujący respirator na ścianie ambulansu spełniający wymogi normy PN-EN 1789,
-         funkcja zmiany źródła zasilania tlenowego butla/instalacja centralna .
 

DEFIBRYLATOR TRANSPORTOWY DO UŻYTKU W AMBULANSIE I POZA AMBULANSEM  
Specyfikacja techniczna wskazuje jednoznacznie na defibrylator Corpuls 3 firmy firmy GS Electromedizinische Geräte GmbH. Wobec tego wnosimy o dopuszczenie do zaoferowania defibrylatora o parametrach równoważnych, w szczególności modyfikację wymagań technicznych defibrylatora jak następuje:
 
-         ekran kolorowy typu TFT lub elektroluminescencyjny o przekątnej minimum 5,6”
-         możliwość wyświetlania na ekranie min 2 krzywych dynamicznych. W przypadku diagnostycznego EKG możliwość wyświetlenia lub wydruku wszystkich 12 odprowadzeń jednocześnie.
-         możliwość ustawienia przez użytkownika i zapisania minimum 4 własnych konfiguracji ekranu lub alternatywnie możliwość zaprogramowania przez użytkownika parametrów defibrylacji i monitorowania funkcji życiowych i konfiguracji aparatu
-         nawigacja po menu za pomocą pokrętła nawigacyjnego z dostępem do najważniejszych funkcji przez przyciski funkcyjne na panelu urządzenia, alternatywnie - przełączanie funkcji defibrylatora za pomocą pokrętła i klawiszy funkcyjnych
-         papier o szerokości większej niż 80 mm
-         możliwość wydruku w czasie rzeczywistym min. 3 kanałów EKG
-         czas ładowania do energii maksymalnej do max. 6 sekund
-         możliwość wyboru jednego spośród minimum 19 poziomów energii defibrylacji
-         natężenie prądu stymulacji w zakresie min. od 10 do 140 mA
-         możliwość zasilania (ładowania akumulatorów) po ich fizycznym połączeniu.
-         czas pracy na bateriach minimum 2,5 godziny
-         wyświetlanie czasu pracy urządzenia zasilanego bateriami w minutach lub alternatywnie akustyczny i dźwiękowy alarm niskiego stanu baterii
-         możliwość wykonania min 40 defibrylacji z maksymalną energią na w pełni naładowanych bateriach
-         ładowanie wszystkich baterii w urządzeniu kompaktowym od 0 do 100 % w czasie do 2 godzin lub alternatywnie ładowanie baterii w defibrylatorze po podłączeniu do instalacji elektrycznej ambulansu
-         wbudowany napęd kart pamięci wraz z kartą pamięci do zapisywania trendów monitorowanych parametrów oraz zdarzeń.
-         temperatura zewnętrzna umożliwiająca pracę defibrylatora i monitorowanie EKG od 0 do + 50ºC
-         urządzenie przystosowane i zaprogramowane do wykonywania teletransmisji 12 odpr. EKG do stacji odbiorczej pracującej w systemie Lifenet lub KardiaNET.
 
3. SSAK AKUMULATOROWY TRANSPORTOWY  
Specyfikacja techniczna wskazuje jednoznacznie na ssak elektryczny Accuvac Rescue produkcji firmy Weinmann. Wobec tego wnosimy o dopuszczenie do zaoferowania ssaka elektrycznego o parametrach równoważnych, w szczególności modyfikację wymagań technicznych ssaka jak następuje:
 
-         użytkowanie w temperaturze min. 0 º C do + 40ºC
-         przechowywanie w temperaturze min. - 20ºC do + 60ºC
-         precyzyjna stopniowa lub płynna regulacja siły ssania  w zakresie do - 0,8 bar  umożliwiająca dokładne ustawienie siły ssania w sytuacjach wykorzystywania aparatu przy zabiegach w okolicach delikatnych tkanek miękkich
-         podświetlana klawiatura sterująca umożliwiająca użytkowanie w nocy lub alternatywnie pokrętło regulacji siły ssania i monitorowaniem podciśnienia na manometrze
-         elektroniczny system wyłączający pompę ssącą w przypadku przekroczenia ustawionej siły ssania lub alternatywnie zabezpieczenie przeciążeniowe pompy ssącej.
 
            W związku z wykazanymi wyżej oryginalnymi wymogami Zamawiającego stwierdzić należy, iż wszystkie one rozpatrywane łącznie określają jednoznacznie z góry określone urządzenia tj. respirator Medumat Standard A firmy Weinmann, defibrylator Corpuls 3 firmy GS Electromedizinische Geräte GmbH, ssak elektryczny firmy Weinmann. Zamawiający opisując przedmiot zamówienia w ten sposób de facto uniemożliwił innym wykonawcom złożenie oferty konkurencyjnej. W ten sposób Zamawiający uniemożliwia zaoferowanie sprzętu medycznego czołowych producentów światowych, który z powodzeniem jest wykorzystywany w karetkach pogotowia ratunkowego i w ratownictwie medycznym.
 
Po dokonaniu analizy przedmiotu zamówienia stwierdzić należy także, że Zamawiający opisując przedmiot zamówienia naruszył artykuł 8(6)Dyrektywy Unii Europejskiej nr 93/36/EWG, regulującej procedury udzielania zamówień publicznych, która została włączona do polskiego prawa. Stanowi ona, iż:
 
„Państwa członkowskie zakażą wprowadzania do dokumentacji, dotyczącej zamówienia publicznego na konkretne dostawy, takich specyfikacji technicznych, które odnosząc się do produktów określonej produkcji, pochodzenia lub produkowanych w określony sposób, skutkują uprzywilejowaniem lub eliminacją pewnych dostawców lub pewnych produktów – chyba że jest to uzasadnione przedmiotem zamówienia.”
 
W niniejszym przetargu Zamawiający  rażąco naruszył cytowaną dyrektywę nr 93/36/EWG, ponieważ zawarł w  opisie przedmiotu zamówienia, nadmierne oraz nieuzasadnione z przyczyn technicznych i ekonomicznych wymagania zamawianych produktów, które uprzywilejowują jedną firmę eliminując jednocześnie z ww. postępowania konkurencyjnych wykonawców.
 
Protestujący pragnie także podnieść, że zgodnie z orzecznictwem Zespołów Arbitrów „Zamawiający powinien unikać wszelkich sformułowań lub parametrów, które by wskazywały na konkretny wyrób albo na konkretnego wykonawcę. Nie można mówić o zachowaniu zasady uczciwej konkurencji w sytuacji, gdy przedmiot zamówienia określony jest w sposób wskazujący na konkretny produkt, przy czym produkt ten nie musi być nazwany przez zamawiającego, wystarczy, że wymogi i parametry dla przedmiotu zamówienia określone są tak, że aby je spełnić oferent musi dostarczyć jeden konkretny produkt.”
 
            Powyższą argumentację potwierdza także stanowisko wyrażone w komentarzu do ustawy prawo zamówień publicznych pod redakcją Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych Tomasza Czajkowskiego, „Prawo Zamówień Publicznych – Komentarz”, „Działaniem wbrew zasadzie uczciwej konkurencji jest również na tyle rygorystyczne określenie wymagań jakie powinien spełnić przedmiot zamówienia, że nie jest to uzasadnione potrzebami zamawiającego, a jednocześnie ogranicza krąg wykonawców zdolnych do wykonania zamówienia” (patrz str. 112). Potwierdza to również opinia prawna Urzędu Zamówień Publicznych, w której można przeczytać m.in. „nie jest możliwe opisanie warunków i przedmiotu zamówienia przy użyciu takich danych, które wskazywałyby na konkretną grupę wykonawców mogących zrealizować zamówienie, eliminując tym samym pozostałych, potencjalnych oferentów. (...) Nie jest możliwe natomiast nieuzasadnione mnożenie wymagań, prowadzące zwykle do utrudnienia uczciwej konkurencji. Wszelkie wymagania stawiane przedmiotom winny być uzasadnione rzeczywistą potrzebą zamawiającego”.
 
            Firma Paramedica Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie posiada w swym asortymencie sprzęt odpowiadający racjonalnym wymaganiom Zamawiającego i nie może zostać narażona na negatywne konsekwencje z powodu bezprawnych działań organizatora przetargu. Zamawiający preferując jednego wykonawcę złamał swym działaniem podstawowe zasady towarzyszące udzielaniu zamówień. Zachowanie takie musi się spotkać ze sprzeciwem wykonawcy i w związku z tym wniesienie niniejszego protestu stało się koniecznością.
 
 Protestujący pragnie dostarczyć Zamawiającemu opisany przez niego sprzęt medyczny i nie zawaha się skorzystać z przysługujących mu środków ochrony prawnej i uprawnień, takich jak chociażby zawiadomienie Prezesa UZP o nieprawidłowościach w niniejszym przetargu z równoczesnym wnioskiem o wszczęcie kontroli uprzedniej bądź następczej. Znowelizowana ustawa Prawo zamówień publicznych wymienia także inne instytucje, które zostały upoważnione do badania prawidłowości działania organów wydatkujących środki publiczne.
 
 
Załączniki:
1.        Odpis KRS Protestującego
2.        Pełnomocnictwo nr 83
 
 
 
                ......................................................
                               Podpis/ pieczątka
 
 
 
     Tuchola 14.08.2008
 
 
                                                                                       Uczestnicy postępowania
 
 
 
 
Dotyczy :  „Dostawy ambulansów sanitarnych typu C szt.  2  z przeznaczeniem :
                  -    zespół specjalistyczny „S” ratownictwo medyczne
                  -    zespół podstawowy „P” ratownictwo medyczne
                  Nr sprawy NZOZ XII/05/08
 
                                                            W E Z W A N I E
 do przystąpienia do protestu
 
Szpital Tucholski Spółka z o.o.  działając zgodnie z art. 181 ust 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U z 2007 r. Nr 223 poz. 1655 ze zm. )
zawiadamia , że w dniu 13.08.2008 roku o godz. 14: 04 wpłynął protest na czynności Zamawiającego.
 
 
W związku z powyższym Zamawiający :
 
1. Wzywa do wzięcia udziału w postępowaniu protestacyjnym.
2. Załącza kopie wniesionego protestu
 
Jednocześnie informuje, że termin  składania ofert zostaje zawieszony do czasu rozstrzygnięcia protestu.
 
 
 
                                                PROTEST          
   Na podstawie art. 180 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2006 r. Nr 164, poz. 1163 ze zm.) – nazywanej niżej „ustawą” – Emergency Medical System Robert Pałka z siedzibą w Lublinie (dalej „EMS”) wnosi protest na postanowienia Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (dalej „SIWZ”) obowiązującej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na „dostawę ambulansu typu C - szt. 2 z przeznaczeniem - zespół specjalistyczny „S” ratownictwo medyczne - zespół podstawowy „P” ratownictwo medyczne” (znak sprawy : NZOZ XII/05/08).
Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego.
Ogłoszenie o zamówieniu oraz SIWZ zostało zamieszczone na stronie internetowej Zamawiającego w dniu 8 sierpnia 2008r. W tym samym dniu powinno ukazać się ogłoszenie w Biuletynie Zamówień Publicznych, a zatem protest wniesiony jest z zachowaniem ustawowych terminów.
Zamawiający naruszył przepisy ustawy: art. 7, art. 29 pzp, art. 3531 kc w związku z art. 14 pzp oraz inne przepisy wymienione w uzasadnieniu protestu, poprzez:
1.                  określenie przedmiotu zamówienia w sposób utrudniający uczciwą konkurencję;
2.                  sformułowanie projektu umowy w sposób naruszający zasady współżycia społecznego.
Protestujący wnosi o dokonanie modyfikacji SIWZ w sposób wskazany w uzasadnieniu protestu, alternatywnie unieważnienie postępowania.
 
                                                    UZASADNIENIE
I.               Protestujący posiada status wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym przez Zamawiającego. W doktrynie, linii orzeczniczej zespołów arbitrów oraz sądów okręgowych, przyjął się pogląd wyrażony, iż interes prawny wnoszącego środek odwoławczy musi doznać konkretnego uszczerbku w konkretnym postępowaniu, w którym on uczestniczy i polegać na tym, że traci on możliwość uznania jego oferty za najkorzystniejszą (Waldemar Łysakowski w „Prawo zamówień publicznych. Komentarz”, pod red. Tomasza Czajkowskiego, Warszawa 2004 r., str. 384). Zamawiający formułując treść SIWZ uniemożliwił Protestującemu złożenie oferty, a przez to podpisanie umowy. Tym samym interes prawny Protestującego został naruszony.
II.            Po zapoznaniu się z postanowieniami dotyczącymi opisu przedmiotu zamówienia zawartymi w SIWZ Protestujący stwierdził, że Zamawiający dokonał opisu przedmiotu zamówienia w sposób naruszający zasady uczciwej konkurencji.
III.          Zgodnie z treścią art. 29 ust. 2 ustawy przedmiotu zamówienia nie można opisywać w sposób, który mógłby utrudniać uczciwą konkurencję. Z treści cytowanego przepisu wynika dla Zamawiającego zakaz dokonania opisu przedmiotu zamówienia w sposób utrudniający dostęp do zamówienia wykonawcy, który potencjalnie jest w stanie wykonać to zamówienie. Formułując wymogi w zakresie opisu przedmiotu zamówienia Zamawiający winien kierować się celem, jakiemu zamawiane produkty mają służyć. Każde wymaganie ma znajdować uzasadnienie w obiektywnych potrzebach zamawiającego.
IV.         Zgodnie z art. 29 ust. 2 Prawa zamówień publicznych przedmiotu zamówienia nie można opisywać w sposób, który mógłby utrudniać uczciwą konkurencję. Zgodnie z opinią upowszechnioną przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. „Biorąc pod uwagę zapis art. 29 ust. 2 prawa zamówień publicznych, zgodnie z którym przedmiotu zamówienia nie można opisywać w sposób, który mógłby utrudniać uczciwą konkurencję, wystarczy do stwierdzenia faktu nieprawidłowości w opisie przedmiotu zamówienia, a tym samym sprzeczności z prawem, jedynie zaistnienie możliwości utrudniania uczciwej konkurencji poprzez zastosowanie określonych zapisów w specyfikacji, niekoniecznie zaś realnego uniemożliwienia takiej konkurencji. Zgodnie z wyrokiem Zespołu Arbitrów z dnia 18 grudnia 2003 r. zamawiający powinien unikać wszelkich sformułowań lub parametrów, które by wskazywały na konkretny wyrób albo na konkretnego wykonawcę. Nie można mówić o zachowaniu zasady uczciwej konkurencji w sytuacji, gdy przedmiot zamówienia określony jest w sposób wskazujący na konkretny produkt, przy czym produkt ten nie musi być nazwany przez zamawiającego, wystarczy, że wymogi i parametry dla przedmiotu zamówienia określone są tak, że aby je spełnić oferent musi dostarczyć jeden konkretny produkt”.
V.            Zespół Arbitrów w orzeczeniu z dnia 24 sierpnia 2007r. (sygn. akt UZP/ZO/0-1040/07 oraz UZP/ZO/0-1045/07) stwierdził, iż „wymagania muszą mieć walor istotnych, znaczących dla przedmiotu, nie mogą mieć charakteru subiektywnych, albo więcej – zmierzających do wyeliminowania niektórych podmiotów, bądź wyrażać preferencji dla konkretnego przedmiotu”.
VI.         Zamieszczona na stronie internetowej Zamawiającego SIWZ zawiera postanowienia sprzeczne z wyżej przywołanymi zasadami i przepisami Prawa zamówień publicznych. W szczególności zasady te narusza opis defibrylatora, respiratora, ssaka akumulatorowego,Poniżej przedstawiany postanowienia SIWZ, które wskazują na konkretnego wykonawcę oraz przedstawiamy propozycje zmian tych postanowień:
Defibrylator – łączne zestawienie parametrów spełnia jedynie defibrylator Corpulus.
2.      1.proponujemy zmianę parametru Ekran kolorowy TFT o przekątnej minimum 8     cali na : Ekran   TFT lub EL  o przekątnej minimum 6 cali
3.      „- Możliwość wyświetlania na ekranie min 4 krzywych dynamicznych. W przypadku diagnostycznego EKG możliwość wyświetlenia wszystkich 12 odprowadzeń jednocześnie.”- proponujemy zmianę na: Możliwość wyświetlania na ekranie min 3 krzywych dynamicznych
 
3.      „- Możliwość ustawienie przez użytkownika i zapisania minimum 4 własnych konfiguracji ekranu”- proponujemy wykreślenie tego zapisu
 
4.      „- Czas ładowania do energii maksymalnej niezależny od poziomu naładowania akumulatorów do 5 sekund”- proponujemy zmianę na : „- Czas ładowania do energii maksymalnej przy w pełni naładowanych poniżej 10 s”-
 
5.      „- Możliwość wyboru jednego spośród minimum 30 poziomów energii defibrylacji”- proponujemy zmianę na : - Możliwość wyboru jednego spośród minimum 20 poziomów energii defibrylacji
 
6.      ” - Zakres częstości stymulacji od 30 do 150 imp/min”- proponujemy zmianę na - Zakres częstości stymulacji od 40 do 150 imp/min
 
7.      „- Możliwość zasilania (ładowania akumulatorów) pojedynczych elementów bądź całego systemu po ich fizycznym połączeniu.”- wykreślenie tego zapisu, gdyż jednoznacznie wskazuje na modułową budowę defibrylatora, jedyny dostępny na rynku model to Corpulus
 
8.      „- Wyświetlanie czasu pracy urządzenia zasilanego bateriami w minutach.”- proponujemy wykreślenie zapisu
 
9.      „- Ładowanie wszystkich baterii w urządzeniu kompaktowym od 0 do 100 % w czasie do 2 godzin”- proponujemy wykreślenie zapisu.
 
10. „- Wbudowany napęd kart pamięci wraz z kartą o pojemności 1 GB do zapisywania trendów monitorowanych parametrów oraz zdarzeń”- proponujemy wykreślenie zapisu
 
Ssak elektryczny- łączne zestawienie parametrów spełnia jedynie ssak Weinmann Rescue
1.       -  „precyzyjna stopniowa regulacja siły ssania  regulowana przyciskami w zakresie do - 0,8 bar  umożliwiająca dokładne ustawienie siły ssania w sytuacjach wykorzystywania aparatu przy zabiegach w okolicach delikatnych tkanek miękkich” –proponujemy na zmianę na : -  precyzyjna stopniowa regulacja siły ssania  w zakresie do - 0,7 bar  umożliwiająca dokładne ustawienie siły ssania w sytuacjach wykorzystywania aparatu przy zabiegach w okolicach delikatnych tkanek miękkich
2.      –„podświetlana klawiatura sterująca umożliwiająca użytkowanie w nocy”- proponujemy wykreślenie tego zapisu
3.     -„ elektroniczny system wyłączający pompę ssącą w przypadkuprzekroczenia ustawionej siły ssania”- proponujemy zmianę na :   system zabezpieczający przed przekroczeniem ustawionych parametrów
 
Respirator Transportowy- łączne zestawienie parametrów spełnia jedynie respirator Wienmann
 
1.      - Wyposażony w wbudowany manometr i zastawkę ciśnieniową              bezpieczeństwa regulowaną płynnie w zakresie 20-60 mbar- proponujemy wykreślenie zapisu
2.      - Funkcja inhalacja o przepływie min 0-15 l / min realizowana przy zasilaniu tlenem z butli jak i z gniazda proponujemy wykreślenie zapisu
3.      - Funkcja zmiany źródła zasilania tlenowego butla/instalacja centralna bez spadku ciśnienia tlenu na przyłączu respiratora proponujemy wykreślenie zapisu .
4.      - Zasilanie bateryjne – czas pracy baterii min. 1 rok  ( podać )  proponujemy wykreślenie zapisu .
5.      - Reduktor tlenowy  i butla o pojemności 2 l.  proponujemy zmianę na - Reduktor tlenowy  i butla o pojemności 2,7 l.
 
 
I.               Zdaniem Protestującego dokonanie opisu przedmiotu zamówienia w taki sposób, że ofertę może złożyć de facto jeden wykonawca narusza wyrażoną w art. 7 ust. 1 ustawy zasadę uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców. Opis taki stanowi równocześnie naruszenie art. 29 ust. 2 ustawy zgodnie z którym przedmiotu zamówienia nie można opisywać w sposób, który mógłby utrudniać uczciwą konkurencję.
II.            Naruszenie zasady uczciwej konkurencji przy dokonywaniu opisu przedmiotu zamówienia nie musi polegać na wskazaniu z nazwy konkretnego produktu. Zarówno w doktrynie, jak i orzecznictwie zespołów arbitrów utrwalił się pogląd, że dokonanie opisu przedmiotu zamówienia poprzez takie określenie parametrów technicznych urządzenia, które wskazują konkretny produkt jest naruszeniem art. 29 ust. 2 ustawy. Ograniczenie wymiarów tak, że tylko jedno urządzenie spełnia postawione warunki musiałoby być uzasadnione względami technicznymi, a zamówienie takie dokonywane w trybie zamówienia z wolnej ręki, a nie w procedurze konkurencyjnej jaką jest przetarg nieograniczony. Ograniczenie konkurencji do jednego lub kilku współpracujących ze sobą podmiotów prowadzi do naruszenia zasad Prawa zamówień publicznych oraz ustawy o finansach publicznych albowiem nie zapewnia wydatkowania środków publicznych w sposób racjonalny, celowy i oszczędny.
III.          Zasadność wyżej podniesionych zarzutów potwierdza opublikowane przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych orzecznictwo Zespołów Arbitrów. W szczególności wyrok z dnia 23 sierpnia 2004 r. Sygn. akt UZP/ZO/0-1317/04. Wyrok ten został wydany w sprawie, w której Odwołujący zarzucił Zamawiającemu, że w „SIWZ dokonał opisu przedmiotu zamówienia w sposób zawężający krąg producentów urządzeń objętych przedmiotowym zamówieniem publicznym i pośrednio krąg oferentów dostawców tych urządzeń poprzez zamieszczenie warunku w myśl, którego urządzenia te mają pochodzić „tylko od jednego producenta”. Odwołujący wskazał w dalszych wywodach, iż na terenie kraju takich wykonawców, którzy produkują cały asortyment urządzeń objętych przedmiotowym zamówieniem jest według jego rozeznania zaledwie dwóch, w tej sytuacji z przedmiotowego zamówienia publicznego mogą skorzystać jedynie ci oferenci, którzy z tymi dwoma wykonawcami współpracują. W praktyce zakres podmiotowy w tym względzie jest ograniczony do tych oferentów, którzy w trakcie dłuższej współpracy mają nawiązane kontakty handlowe z tymi dwoma producentami. Pozostali są pozbawieni możliwości uczestniczenia w przedmiotowym zamówieniu publicznym, mając ograniczone możliwości skutecznego nawiązania kontaktów handlowych dla potrzeb przedmiotowego zamówienia publicznego”. Zamawiający ustosunkowując się do zarzutów podkreślił, że wprowadzenie do SIWZ kwestionowanego warunku, (...) „nie miało na celu naruszenie zasady zachowanie uczciwej konkurencji oraz równego traktowania wykonawców, lecz wynikało z konieczności ujednolicenia systemu, co pociąga za sobą ułatwienia w eksploatacji, a poza tym zdaniem Zamawiającego taka oferta jest bardziej korzystna dla Zamawiającego, bo zakupywane urządzenia będą tańsze. (...) W ocenie Zespołu Arbitrów sprecyzowanie przez Zamawiającego wymogów SIWZ w sposób określony w rozdz. I pkt 4 narusza postanowienia art. 29 ust. 2 powodując pośrednio naruszenie postanowień art. 7 ust. 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych, gdyż ogranicza krąg oferentów do tych oferentów, którzy mają już utarte związki handlowe z dwoma producentami urządzeń będących przedmiotem niniejszego zamówienia publicznego. W trakcie przewodu na rozprawie w dniu 23.08.2004 r. Zamawiający przyznał, że producentów pełnego asortymentu urządzeń objętych przedmiotowym zamówieniem jest w kraju jedynie dwóch lub trzech, (...) Te fakty wskazują w sposób nie budzący wątpliwości, że tak określony przedmiot zamówienia zawęził krąg oferentów, dlatego też Zespół Arbitrów uznał, iż tak określony przedmiot zamówienia narusza postanowienia art. 29 ust. 2 i art. 7 ust. 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych”.
IV.         Zamawiający w projekcie umowy w §8 pkt 1 tiret 1 zastrzegł, iż „w razie niewykonania lub nienależytego wykonania umowy, Zamawiający naliczy Wykonawcy kary umowne liczone od wartości brutto przedmiotu umowy w wysokości 0,2 % wartości przedmiotu umowy za każdy dzień opóźnienia w dostawie ambulansów”. Postanowienie to narusza art. 3531 kc, zgodnie z którym treść stosunku prawnego nie może być sprzeczna z właściwością stosunku prawnego, ustawą ani zasadami współżycia społecznego. Obciążenie Wykonawcy karami umownymi za każde opóźnienie w dostawie ambulansu, w tym za opóźnienie za które nie ponosi odpowiedzialności jest sprzeczne z zasadami współżycia społecznego. Także liczenie kar umownych od całej wartości zamówienia a nie od jego części nie zrealizowanej stanowi naruszenie zasad współżycia społecznego. W związku z powyższym wnoszę o zmianę §8 pkt 1 tiret 1 projektu umowy na następujące postanowienie: „w razie niewykonania lub nienależytego wykonania umowy, Zamawiający naliczy Wykonawcy kary umowne: w wysokości 0,2% wartości niezrealizowanej części umowy za każdy dzień zwłoki w dostawie ambulansu”.
V.            Protestujący pragnie podkreślić, iż celem jego działania nie jest utrudnianie Zamawiającemu realizacji zamówienia i jego statutowych zadań, a jedynie doprowadzenie do możliwości złożenia przez Protestującego oferty.
VI.         Podsumowując, argumentacja wyżej przedstawiona potwierdza zasadność i konieczność wniesienia niniejszego protestu. Protestujący zwraca także uwagę, iż udzielenie zamówienia publicznego z naruszeniem przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych jest naruszeniem dyscypliny finansów publicznych, o której mowa w art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. Z 2005 r. Nr 14, poz. 114, zm. Dz. U. Nr 249, poz. 2104). Regulacja ta podkreśla wagę, jaką przykłada Ustawodawca do problematyki zamówień publicznych.
 
 
 

 
Znak sprawy: NZOZ XII/05/08

Ogłoszenie o przetargu (UZP nr  185490 - 2008)

I. Zamawiający : Szpital Tucholski Sp. z o.o. w Tucholi
89 - 500 Tuchola ul. Nowodworskiego 14-18
tel. /0-52/ 3360500 , fax.  /0-52/ 3360507
II. Tryb udzielenia zamówienia – Przetarg nieograniczony
III. Przedmiot zamówienia :
Przedmiotem zamówienia jest dostawa ambulansów sanitarnych typu C szt. 2
z przeznaczeniem :
1) zespół specjalistyczny „S” ratownictwo medyczne
2) zespół podstawowy „P” ratownictwo medyczne
w rozumieniu Polskiej Normy PN-EN 1789 : 2008
IV. Termin realizacji zamówienia :
60 dni od podpisania umowy.
V. Adres strony, na której zamieszczona jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia-
www.bippowiat.tuchola.pl
VI Termin płatności: - przelew 30 dniowy
VII. Sposób porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami –
W postępowaniu oświadczenia, wnioski, zawiadomienia, zapytania oraz informację zamawiający oraz wykonawcy przekazują w formie pisemnej lub faksem na nr 0-52/ 3360507
VIII  Nie dopuszcza się składania ofert częściowych.
IX. Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych
X Kryteria wyboru ofert w %:
Cena -100%
XI Wadium – nie obowiązuje
XII Opis warunków udziału w postępowaniu – zgodnie z SIWZ
XIII. Oferty należy składać na adres :
Szpital Tucholski Sp. z o.o.
89 – 500 Tuchola  
ul. Nowodworskiego 14-18
lub osobiście w siedzibie Zamawiającego  ul. Nowodworskiego 14-18
budynek administracji - sekretariat
Oferta w zamkniętej kopercie powinna być oznaczona napisem :
                                                 „Przetarg na dostawę ambulansów”
i
Nie otwierać przed dniem 18.08.2008 r, godz. 11:15.
1. Termin składania ofert upływa w dniu 18.08.2008 r. godz. 11.00.
2. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 18.08.2008r. o godz. 11.15.
XIV. Termin związania ofertą – 30dni..
XV. Pracownikiem upoważnionym do kontaktów jest :
p. Renata Remus
w godz. 8.00 - 15.00  tel./0-52/ 3360507
XVI Nie przewiduje się zawarcia umowy ramowej
XVII . Nie przewiduje się dynamicznego systemu zakupów
XVIII Nie przewiduje się wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
 
Tuchola 08.08.2008

specyfikacja (76kB) word załącznik nr 1 p 1.1 (157kB) word załącznik nr 1 p 1.2 (209kB) word załącznik nr 1 p 1.3 (196kB) word oświadczenie (27kB) word formularz ofertowy (44kB) word projekt umowy (60kB) word







metryczka


Opublikował: Rafał Landowski (8 sierpnia 2008, 13:28:04)

Ostatnia zmiana: Rafał Landowski (8 września 2008, 09:27:04)
Zmieniono: wybór oferty

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 2022