Rejestracja jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m - REJA24

       Z dniem 1 sierpnia 2020 roku zmianie ulegają przepisy w zakresie rejestracji sprzętu pływającego służącego do amatorskiego połowu ryb. Ustawa z dnia 18 kwietnia 1985 r. o rybactwie śródlądowym w części dotyczącej rejestracji łodzi i pontonów z tym dniem traci moc.

Od dnia 1 sierpnia 2020 r. na podstawie przepisów ustawy z dnia 12 kwietnia 2018 roku o rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m, obowiązkowi rejestracji podlegają:
  • jacht oraz jednostka pływająca używana do amatorskiego połowu ryb, o długości większej niż 7,5 m lub napędzie mechanicznym o mocy większej niż 15 kW,
  • jednostka pływająca używana do połowów rybackich,
  • jednostka pływająca uprawiająca żeglugę poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej o ile nie posiada innej niż polska przynależności.

Obowiązkowi rejestracji, o którym mowa w ust. 1, nie podlega:
1)   jednostka pływająca przeznaczona wyłącznie do regat i zawodów sportowych, posiadająca klasę regatową i ważny certyfikat wydany przez polski związek sportowy albo podmiot właściwy dla państwa bandery jachtu oraz regatowa łódź wiosłowa;
2)   jednostka pływająca napędzana wyłącznie siłą ludzkich mięśni;
3)   deska surfingowa, deska z żaglem lub inna podobna jednostka pływająca.
Jednostka pływająca o długości do 24 m, która nie podlega obowiązkowi rejestracji, może być zarejestrowana na wniosek właściciela.
 
      Rejestracji jednostki pływającej dokonuje organ rejestrujący tj. starosta lub właściwy polski związek sportowy (Polski Związek Żeglarski, Polski Związek Motorowodny i Narciarstwa Wodnego).

     Wniosek o rejestrację jednostki pływającej należy składać bezpośrednio w systemie REJA24 na stronie internetowej: https://interesant.reja24.gov.pl/, lub osobiście w dowolnie wybranym organie rejestrującym oraz właściwych polskich związkach sportowych.

Rejestracji jednostki pływającej dokonuje się na podstawie: 
1) dowodu własności, którym może być w szczególności:
a) faktura VAT,
b) umowa sprzedaży, zamiany, darowizny,
c) prawomocne orzeczenie sądu rozstrzygające o prawie własności,
d) w przypadku jednostek budowanych systemem gospodarczym – pisemne oświadczenie budowniczego;

Wniosek w wersji papierowej:
Wzory formularzy są dostępne na stronie: Urzędu Morskiego w Szczecinie (19424kB) zip

Opłata:
  • za rejestrację i wydanie dokumentu rejestracyjnego - 80 zł
  • za zmianę danych w rejestrze i wydanie dokumentu rejestracyjnego - 80 zł
  • za wydanie wtórnika dokumentu rejestracyjnego - 80 zł
  • za wydanie odpisu lub wyciągu z rejestru jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m - 15 zł
  • rozpatrzenie wniosku o rejestrację i wydanie dokumentu rejestracyjnego, dla którego wpis do rejestrów oraz dokumenty rejestracyjne wydane na podstawie dotychczasowych przepisów utraciły ważność - 60 zł,
Opłatę należy uiścić:
  • na rachunek bankowy: GETIN NOBLE BANK (SPÓŁKA AKCYJNA)     33 1560 0013 2340 9874 1000 0002


metryczka


Wytworzył: Starosta Tucholski (3 stycznia 2007)
Opublikował: Tomasz Skałecki (7 lutego 2007, 14:41:43)

Ostatnia zmiana: Beata Muzolf (3 marca 2021, 10:06:27)
Zmieniono: zmiana

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 1435